14 Ekim 2009 Çarşamba

bir nik neyim masalı

kendimi bildim bileli -ki bu orta okul yıllarıma tekabül eder nette bir yere üye olurken veyahut bir oyuna girerken tercih ettiğim ilk nick(bundan sonra nik) S_O_S(es-o-es)'tir. Efendim birçok kişi S.O.S kelimesinin yardım sinyali anlamına geldiğini bilir eğer bilmiyorsa da ben buraya yazdığıma göre artık öğrenmiştir(hani mors alfabesinde üçkısa-üç uzun-üç kısa ...---... şeklinde ifade edilen sinyal canım). Bu S.O.S'in anlamını nereden geldiği-nereye gittiğini de buraya yazmıyorum yoksa bu konu dahada uzar.

Böyle derin anlamları olan bir kelimeyi o zaman nasıl akıl ettim nereden buldum da yazdım bende bilmiyorum. Yani genelde orta okul öğrencisi bir çocuğun tercihi prens-hunter-lord vs. gibi basit kelimeler veya dönemin ünlülerinin kullandığı memoli-zeyno-kara kule vb. şekillerdeki isimler olurken ben gideyim böyle bir nik yazayım hala aklım almıyor. Demek ki tam kafamın çalışacağı bir zamana denk gelmiş diyorum hala çözemediğim için.
Tabi ilk zamanlarda böyle değildi S.O.S yazıyordum en orijinal haliyle ama millet sos şeklinde okuyarak benim asabımı bozuyordu. Daha sonra hem bu sebepten hem bazı sitelerin üye isimlerinde .(nokta)'ya izin vermemesinden hemde teknolojik gelişmelerden(ne alakaysa!) _(alt çizgi)'nin popüler olmasından dolayı S.O.S evrim geçirdi ve S_O_S olarak son halini aldı. Ama denyo heryerde denyodur sözünü doğrulamak isteyen çok sayıdaki gönüllü yine sos diyor ve ben uyarıp anlaması için es-o-es diye söyleniyor o dediğimde ise komik olamayacağı gerçeğini anlayacak kadar zeki olamayan ve yaratıcı bir espiri yapamayacağı gerçeğinin farkında olamayan bu ergen denyo sos-makarna sosu-yemek sosu-sosis gibi kendisinden başka kimsenin gülmediği espriler(!) yapmaya devam ediyor[çok acayip devrik cümle oldu galiba-ne demek istediğimi anlayana kola].

Birde kısaltmaların ünlü olduğu yıllar var ki onlarla hiçbir alakam yoktur efenim kamu oyuna buradan bildiriyorum. neymiş sçs(seni çok seviyorum), sös(seni ölümüne seviyorum) falan fişmekan... Dersaneye gittiğim yıllarda sınıftaki kızlardan birisinin silgisi elime geçince her defterime-kitabıma ve boş bulduğum yere yazma adeti edindiğim gibi onunda üzerine S.O.S yazmak gibi bir eşeklik de bulunmuşluğum var. Neden eşeklik olduğunu söyleyeyim de gençler ibret alsın. Efem sen bunun yakın arkadaşı kız git kızı tiftikle neymiş S.O.S yazmışım ya lanet kelime ters çevrilince de aynı S.O.S ama bu sefer noktalar yukarı geliyor ve SÖS oluyor. Sonuçta sen kafanda kur kur ve bundan seni ölümüne seviyorum anlamı çıkar ve benim kıza aşık olduğumu kurgula. NE ALAKASI VAR LAN GERİZEKALIIII!!! işte ben o zaman bir dişinin ne kadar komplocu olabileceğini anladım. İmanımı gevrettim benim S.O.S yazdığıma ikna etmek için. Ama ikna oldular mı ona hala emin değilim işte(!)

yıllar birbirini böyle kovaladıktan sonra bir gün beklenmedik bir olay oldu yeni versiyonum(firmware-fw) çıktı. Bu güncellemeyi sistemime kurduktan sonra ne yenilikler oldu lan! diye bakarken fark ettim ki şekilcilik mekilcilik fani şeyler boş ver bunları takma kafaya tarzında bir güzellik gelmiş bana. O gün bugündür(lafın gelişi olan bugün) artık sos diyene de S_O_S diyene de aynı şekilde baka-yazıyorum(baka-yazmak'tan gelmiyor muydu bu bakmak?). Ama tabi S_O_S diyen insan hala daha güzeldir daha kıymetlidir(ee hani şekilcilik mekilcilik kalmamıştı?)
sadede geleyim efem! Hala orta okul yıllarında edindiğim bir nik neyimi kullanıyor olmaktan dolayı "Türküm, doğruyum, çalışkanım!"

Hiç yorum yok: