20 Ekim 2009 Salı

3G > 2G > Yalnız G >> ..


Bir gün ki o bir gün benim çok küçük olduğum zamanlara tekabül eder(tam tarih hatırlayacak kadar iyi bir hafızam olmadığı için 10-15 sene arası gibi geniş ve yuvarlak bir aralıktan bahsediyorum), babam eve elinde bir çağrı cihazı ile gelmişti. Normal olarak ilk başta nedir ne işe yarar anlayamadım. Gerçi amerikalılar filmlerde kullanıyorlardı ama olsun benim için filmlerin dikkat çekici bölümleri o sahneler değildi. o zaman için bana çok garip gelmişti hatta başımdan geçen bir ti ye alınma olayını da paylaşmak isterim. Babamın bürosuna gittiğim günlerden birinde babam iş bir iş için dışarı çıkmıştı ve ben büroda babamın yanında çalışan elemanla kalmıştım. Bir süre sonra babama bir konuda ulaşmak gerekti ve bana "hadi şu çağrıdan babana bir mesaj bırakta büroyu arasın bi" dedi ki ben o güne kadar hiç çağrıya mesaj bırakmamış birisiydim. Üç haneli çağrı merkezinin telefonunu çevirdim ve çıkan kadın önce numarayı sordu(ya da ben öyle hatırlıyorum). Daha sonra mesajımı sordu bende çocuk aklıyla sanıyorum ki kadın iletecek mesajımı "ıı şey babama söyleyin bizi bir arasın" dedim kadın bunu duyunca beni bir terslemişti ki beni çok etkilemişti bu durum(mesajın ne mesajın ben nereden biliyim sen kimsin tarzında bir şey söylemiş olabilir veya ben uyduruyorumdur). Hatta bakınız, beynimin beni korumak için gösterdiği bir reaksiyon olarak kadının söylediklerinin hatırlamamam. Epey bir süre çağrı merkezini aramadım ben bu yüzden hep başkalarına bıraktım bu işi. Galiba o kadın çıkarda beni yine tersler diye korktum. sonunda tam alışmıştım ki lanet cep telefonları ortaya çıktı..

Bundan 10 küsür yıl önce babam ilk cep telefonunu aldığı zamanı hatırlıyorum. Bir kıçı kırık telefon için 2 kefil istemişlerdi. Fiyat ne idi onu hatırlayamıyorum ama 2 kefil istenmesi oldukça şaşırtıcı gelmişti o zaman. İlk telefonumuz(ailecek sahiplenmiştik) nokia 1610'du. Bugün itibariyle takoz on olarak da isimlendirilir kendisi.. O telefonun özelliklerini hiç hatırlamıyorum ama bir kol boyutlarındaydı. Tabi babam kendisine telefon alınca çağrı cihazı bana kalmıştı ki bu o zaman için inanılmaz bir şeydi. Hatta hiç olmadığım kadar popüler olmuştum bu sayede. Daha sonra ericcson 337 modelini yurt dışından gelen birisinden aldığımızı hatırlıyorum. Büyük ihtimalle 1996 senesinden bahsediyorum. O telefon ile ilgili olarak kapağı olması(her ne kadar hiçbir işlevi olmasa da) ve mesaj gönderme özelliğinin olmaması hafızamda yer eden en önemli kısımlar. Şimdi inanılmaz geliyor telefon mesaj alıyordu ama mesaj göndermek yoktu. Sanırım bu neden o zamanlar mesaj göndermek değilde çağrı atmak modaydı sorusunun yanıtı olabilir.

Bundan sonraki tarihe not düşmeye değer olay olarak kendime ait ilk telefonu hatırlıyorum, gazetelerin telefon dağıtıp herkese musallat ettiği zamanlar. Allah o gazeteleri kahır eğlesin, o telefonları dağıtanlar yattıkları yerde yatamasınlar inşallah diyorum. Orta okuldaydım, alcatel almıştım sabah gazetesinden. Tabi o zamanların modası çağrı atmaktı ve biz birbirimizi yakalayıp kontörlerimizi yemeye çalışırdık. Yıllar birbirini kovaladı durdu ve biz artık lisedeydik. Ve yeni bir devrim; polifonik ve renkli ekranlı telefonlar. Bu arada bir geri dönüş yapayım cep telefonunda wap ne zaman çıktı hatırlayamıyorum ama uyduruk wap sitelerine girip telefondan oyun oynayarak babamın faturalarını kabarttığım dönemler sanırım bu aralarda idi. Siz de kabul edersiniz ki wap-renkli ekranlı telefon-liseli ergen erkekler bir araya gelince kaçınılmaz bir sonuç olarak phonerotica diye bir sitenin varlığından haberdar olduk. Hayret ediyorum o düşük çözünürlüklü ekranlarda geneli bikinili(aklımda böyle kalmış) kadın fotoğraflarına bakmak için kendimizi epey paralamışız. Tabi sadece bu işe yaramıyordu polifonik melodiler indirip onları da dinlerdik. işte benim en son ne zaman telefondan nete bağlandığımın cevabı. Benim için wap aşkı bitti, bütün sevgimi web'e verdim ve bilgisayara kaydım.

(iç ses: Şöyle bir baktım da yine epey uzun bir yazı olmuş şimdiden, o yüzden artık sadede gelmeliyim sanki!)

Sonuç olarak ben 3G'ye karşıydım. Çünkü bu sene sonu itibarı ile bütün dünya 4G'ye geçiyor ve bize yine hurdayı kakaladılar.Hem eskiyi kakaladıkları yetmedi birde türk telekoy'a uyup kota koydular(olabildiğince kalitesiz şekilde yaptıkları 3G reklamlarından hiç söz etmiyorum!). Bu nedenledir ki yeni telefon alırken wi-fi 3g'den daha kıymetli bir kriterdir. Hem zaten telefonda normalde konuşmaktan hoşlanmayan, olabildiğince kısa konuşmalarla sonuca giden insan görüntülü konuşmayı ne yapsın? Anca yeni nesil sapıkların işine yarar bu 3G. Düşünsenize... Ya da durun düşünmeyin direk fotoya bakın(bobiler bizim yerimize düşünmüş)...

Hiç yorum yok: