9 Mart 2010 Salı

ÜTÜ

En başta söylenmesi gerekeni en başta söyleyeyim son dönemde bütün mevzum bu askerlik, sanki her erkek gitmiyormuş gibi. Bence de abartıyorum hatta bokunu çıkartıyorum artık mevzunun. Ama yaşayan bilir(erkekler ve israilli hatunlar :D). Kısacası gündemim askerlik.

Efem bendeniz, bugün sevk almak için askerlik şubesine gittim. Daha önceden bir sefer tecil yaptırmak ve bir seferde tecil bozdurmak için gitmiş birisi olarak artık doldurmadık form bırakmadığıma çok emindim. Ama şubedekiler aradaki zamanda boş durmamış yeni yeni formlar çıkartmışlar. Aynı formdan birkaç tane doldurmak ayrı bir işkence ama bende inadına her formda sonucu etkilemeyen bir kaç değişiklik yaptım( 1. formda hayır yazdığım yere 2.sinde hayır yok yazmak gibi). Doldurduğum formun attığım imzanın haddi hesabı yok -ki ben imza atmayı sevmiyorum güzel bir imzam olmamasından dolayı-. Neyse onu doldur, bunu işaretle, şunu imzala derken kadın bana 5tl kağıt ve o anda saymaya uğraşamayacağım kadar çok bozuk para vermesin mi bence versin. Ben şaşırdım tabi dedim 'bu ne (be) ?' 'yemek parası, sınava girdiğinde içeriden yemek alman için.' dedi bende 'heeee' dedim şimdi sizi kandırmaya çalışmanın manası yok. Gördüğünüz üzere devletimiz-ordumuz çooook düşünceli çook, benim karnım aç kalmasın diye para bile veriyorlar. Sonradan imzaladığım evraklardan bir tanesinin bende kalan nüshasından gördüğüm üzere tamı tamına 9 lira 95 kuruş para almışım bunu da beyan etmişim. Tabi ben bu kağıdı ilk gördüğümde 'lan keşke 5 kuruş daha vereydim de(evet verseydim'i vereydim yaparım ama yinede de'yi ayrı yazarım böylede bir yapım var) iki beşlik alsaydım diye düşündüm ama iş işten geçmişti tabi.

En sonunda komutana da imzalattıktan sonra görevli memura geri götürdüm ve bana 'sakın açma' diyerek verdiği sarı zarfı aldım. Bu sırada da bir yandan anlatıyor; 1-2-3 nisanda etimesgut zırhlı birlikler bilmem nesinde sınava gireceksin. Ben 2 soru sordum. 1) Sınava giderken de saç sakal kestirmem gerekiyor mu? 'Hayır o kadar da değil' cevabıyla rahatlayınca böyle sempatik bir hava olunca dayanamadım 2. sorumu sordum; 2) Bu sınava girmesem ne olur ki? 'Bakaya olursun daha ne olsun' cevabını alınca anlamış gibi 'hmmmmm' dedim ama galiba asker kaçağı sayılırmışım. Teşekkür edip sivilde arayacağımı söyledim( hayal gücüm). Haa bu arada unutuyordum 'ilk gün kalabalık olur 2. gün git' dedi sınava bende 'doğum günümde gidip sürüneyim mi yani(evet hazır olun doğum günümü kutlayın ona göre ayağınızı denk alın sizlerde)' diyemedim(diyemedim diyemedim/ gururum engel oldu gitme kal diyemedim) onun yerine teşekkür edip bir süreyi aştığında daral getiren ortamı terk-i diyar(!) eyledim.

2 yorum:

gerisi önemli değil... dedi ki...

ben sınava girerken para aldığımı falan hatırlamıyorum ya, balıkesirde girmiştim sınva neyse.

tavsiye istersen eğer dikkate al derim :)

1- uzun çıkarsa acemiliğinde ebene atlıyorlarmış, o derece zormuş. yapanlar hep öyle dedi. benim koşarken bile terden alerji olan bir arkadaşım jandarma komando asteğmen olarak o acemiliği bitirdi. bitiyor anlayacağın :)

2- olup olmayacağına kim karar veriyor hala anlamadım. ama ben top sakal ve kirli sakal, uzun saçla gitmiştim. mülakatta komando olmak istemediğimi söyledim. kısa çıktı. yazılı sınavın bir anlamı yok sanırım. bitirdiğin bölümden fazla asker varsa o bölüm mezunları genelde kısa dönem seçiliyor.

3- torpil her yerde var anasını satayım. bir müzik aleti çalabiliyorsan, barmenlik falan varsa, kimyacıysan ve gittiğinde yerde subay gazinosu varsa acemilik hariç askeri kıyafet giymeden askerliği bitirebilirsin. seni tercih etmeleri için de bir albay tanıdığın olsa hiç fena olmaz :)

4- saçını tam 3 numara yaptır öyle teslim ol. 1 ay dışarıya çıkamayacaksın. askerde berberler genelde uzun dönemler arasından çıkar. makas ve taraklarına güvenme derim. saç kıran diye bir şey var çünkü.

5- kendi açımdan söylersem eğer acemilik hababam sınıfı gibiydi. yeminden sonraki 7 ayın(8 ay yaptım ben) her günü öldüm. öldüm öldüm dirildim. sürekli dirilttiler beni.

6- yazıcı mazıcı ol, bi şekilde karargaha at kendini :)

7- subaylar şimdi okuyor. genelde bölük komutanları kendi okudukları bölümün mezunlarını yanlarına alıp kendi işlerini/ödevlerini/tezlerini yaptırıyorlar. hazırlıklı ol.

8- adam gibi nöbet tut, sigara içme, nöbet yerinde izmarit görürsen kaldır bir yere at. nöbetçi subay görürse yanarsın. ben yandım, sen yanma :)

tavsiye istemiyorsan sil :)

S_O_S dedi ki...

yok yok çok teşekkür ederim ben bu tavsiyelere. Tecrübe gibisi yok, tavsiye istemeyecek kadar da eşek değilim :D

torpil yok, herhangi bir müzik aletine yetenek yok, sigara yok ((:

komando-kumando nasıl yani falan dersem sinirlenip kısa alırlar galiba :D kısa dönem yazıcı gibi bir şey bekliyorum zaten bende yani umuyorum (:
tavsiyeler için tekrar teşekkürler