31 Mart 2010 Çarşamba

Frankenstein


"Kendimizden daha akıllı, iyi ve değerli birisi -ki böyle biri olmalı- zayıf ve hatalı doğamızı mükemmelleştirmek için yardım elini uzatmadığı sürece, bizler benzersiz ama yarım yaratılmış yaratıklarız."(Frankenstein, sy. 35)

Sanırım bu sefer etkileyici bir giriş yaptım, gerçi başlıktan memnun değilim, zorlasam daha iyisi çıkar ama karnım aç ve tacizci turkcell yüzünden bu konuya %100 (e handırıd pörsent) olarak odaklanamadım maalesef ..... (saat: 13.01)

.........(saat: 13.48) karnım doydu ama başlık konusunda sıkıntı çekiyorum. 'yok abii, insanın karnı doyunca yaratıcılık bitiyor valla' neyse.

Sonunda uzun zamandır hayal ettiğim bir şeyin gerçeğe dönüşmesinin bir şeyini yaşıyorum ama huzuru mu dersin, mutluluğu mu dersin, yoksa başka bir şey mi dersin bilemem. Şimdi bakıyorum uzun zamandır hayal edilen şey falan yazıyor, başkası yazsa inan merak ederim acaba neymiş hayali diye, ama kendim söz konusu olunca şöyle bir tek kaşımı kaldırarak bakarım olaya. Evet, uzun zamandır frankenştayn'ı okumayı hayal ediyordum. Hatta gerçeği söyleyeyim frankenştayn'ı değil frankeştayn'ı okumayı hayal ediyordum ben aradaki n'yi atlayarak. Ama gördüğün gibi hatalarımda ısrarcı değilim, gel yüzüme vur -ama kibarca, yoksa inatsa bizde de var-. Frankenştayn deyip geçmeyeceksin bugün bir frankenştayn kolay yetişmiyor, zaten hayal kırıklığı olmasın diye çok ince eledim, sık dokudum, bilenlere danıştım. Sonunda ithaki yayınlarından çıkan çevirisini aldım. Bugün bir hayalin daha gerçeğe döndüğü gün olarak tarihe not düşülsün. Aslında ben seninle tanışana kadar böyle değildim, bir kitabı okuyup bitirmeden onun hakkında bir şey yazmazdım, okuyup bitirirdim sonra da yazmazdım çünkü kitap eleştirmeni olacak kapasitede değilim. Neyse ki bu da bir kitap eleştirisi değil zaten. Giriş bölümünde gözünüze çarpan özlü sözü okuyunca şu son gününü yaşadığımız 'mart ayı dert ayı' için arka kapak olsun diyerek giriştim, zaten yazarken de konudan sapacağımın ve akıntı yönünde hareket edeceğimin farkındaydım, sen farkında mıydın?

Hiç yorum yok: